10/3/12

salitreeni

Vou, oon niin innoissani ja kiitollinen kun tulitte kommentoimaan noin ahkerasti viime postaukseen ! Kaikki luettu läpi ja sain hyviä vinkkejä bloggailuun, erityisesti risujen ansiosta. Lisäksi annoitte paljon toivepostauksia, KIITOS <3
Skipatkaa teksti suosiolla ne ketkä eivät tykkää lukea treenihöpötyksiä :-) mutta ei kokonaan tarvitse skipata sillä lisäsin parit syksyiset kuvat minusta! 

Tuli tuossa maanantaina salilla ollessa mieleen, että voisin kirjata ohjelman paperille. Treenailen salilla yleensä oman mielen mukaan ja yleensä aikaa menee n. 1,5 tuntia. Noudatan kuitenkin aikalailla joka kerta samaa kaavaa treenin kanssa, paitsi tässä treenissä en tehnyt pakara ja reisilihaksia paljoa niinkin ehkä yleensä :-) En ole mikään kaikkitietäväinen näiden liikkeiden, laitteiden yms nimien tietämisessä joten kirjoitan osan jutuista selittäen ! Nuo numero + numero tarkoittavat toistojen määrää, eli esim punnerruksissa ensin punnerran 50 ja sitten pienen levon jälkeen toiset. 

sali 2.10, 2 tuntia

- lämmittely 12 min crosstrainer vastus 9 (105kcal)
- punnerruksia varpailtaan 50+2min lepo+50

HAUIS: 
- käsipainot 7kg hauiskääntöjä 20+20 oikea, vasen, oikea,vasen...
- pystypunnerruksia käsipainoilla 6kg 30+30, istuvilteen vuorokäsin
- Pulley salilaite (googlatkaa pulley gym ja kolmas kuva, koska en tiedä suomenkielistä nimeä) 10 + 10 vetoa 25 kg vastuksella ja loppuun 5 vetoa 30 kg, tää liike pitäis tuntua myös lapaluiden välissä

OJENTAJA: 
- ojentajapunnerrus varpailtaan 10 
- dippejä penkin reunalta 25, muistakaa nojaus hieman taaksepäin
-ojentajapunnerrus varpailtaan 10
- dippejä penkin reunalta 30
- 5 kg kiekko, kädet suoraksi pään yläpuolelle ja kyynerpäät paikallaan, dippejä/tiputuksia taaksepäin niskan puolelle 25 + 25

OLKAPÄÄT:
- vipunosto sivulle käsipainot 7kg 10 kertaa ja 6kg käsipainoilla 15+15 kertaa
-vipunosto sivulle ylös ja kaksi kertaa keskelle (https://www.youtube.com/watch?v=Z-PbO2hBuds < en osaa slittää liikettä joten katsokaa kohta 2.25 !!!) käsipainot 5kg ja toisto 8 kertaa
-lopuksi vipunostoja sivulle 7kg 10 kertaa

SELKÄ:
- lower back salilaite 30kg 20+20+20
- tanko n. 20kg leveä soutu, liikkeessä kyynerpäät taakse ja hartiat alhaalla 15+15
- tanko n. 20kg kulmasoutu 10+10 
- matolla mahalteen, kädet niskan takana, nostetaan ylä- ja alakroppaa samaan aikaan 25+35
 - lisäksi aikasemmin tein myös selkää pulley laitteella

VATSA:
tää treeni oli aika helppo siihen nähden mitä yleensä :D
- 4 min lankku
- jalat koukkuun ylös, kädet sovuille polvien viereen ja vatsalihaksia 20
- jalat koukussa, kiinni maassa ja varpaat ilmassa, kädet niskan taakse ja nostetaan yläkroppaa keskelle - käännytään oikealle päin - keskelle - alas ja toiste päin, 20 toistoa
- sivuttain makuullaan, jalat koukussa päällekkäin, liikkeen pitäisi tuntua sivuvatsalihaksissa ja jenkkakahvoille kyytiä, toinen käsi sivulle suoraksi sinne puolelle missä jalat on koukussaja toinen niskan taakse,KATSE KOHTI LANTIOTA:  20 kertaa toisto niin ylös kuin vaan pystyy ja alas + 20 kertaa puoliväli-ylös-puoliväli-ylös... (pieniä toistoja, mutta sitäkin tehokkaampia) ja sitten vaan vaihdetaan puolta ja samat hommat !

LOPUKSI:
8 min juoksumatolla, vauhti 10.8 ja 100 kcal, totaalinen loppukuolema <3
- lyhyt venyttely 

Johkuu toiseen treenipostauksene voin lisätä pakara ja reisitreenini :) Kuitenkin niille alueille seen treeniä paljon tanssitunneilta, body combatista ja body pumpista niin en nniin paljoa niitä edes tee salilla! :)
IMG_6981
syksy
IMG_7003
IMG_6998
IMG_6987

45 comments:

  1. voi kuinka ihania kuvia ja niin nätti tyttö sä oot! :-) asu on tosi kiva, jotenki niin syksynen :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti Jenna :-) heii johan nyt punastuu :') Tuosta asusta tuli kyllä syksyinen!

      Delete
  2. ihania nää kuvat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos ihana emilia :)!

      Delete
  3. jes nyt jo sain lukee tota salihömpötystä mitä toivoin! :) ihania kuvia! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe jee ihana kun ees joku tykkää, ettei turhaan mennyt aikaa kirjoittamiseen :-) Kiitos !

      Delete
  4. Ah en kestä oot nii sulonen ! Ja ihana asukokonaisuus sulla tässä, varsinki noi housut on tosi tosi jees :-)!

    ReplyDelete
    Replies
    1. En kestä ku puhut noin kivoja :--) Kiitos toosi paljon !!

      Delete
  5. ihania kuvia, ihanat hiukset ja ihana blogi!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti paljon :) Nyt en ehkä uskallakkaan värjätä näitä blondeja pois kun on kehuttu niin paljon :D

      Delete
  6. Voi miten söppänä oot :-) ja hei kui pitkä oikee oot ku näytät mielettömän lyhyeltä?! :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos :-) Alle 150 ! Ja joo näytän vähän kun on lättänät kengät ja kuva otettu ylhäältä !

      Delete
  7. aww ot sulonen :3 ja ihana postaus ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aww kiitos :--) kuin myös !:)

      Delete
  8. voi ihania kuvia muruseni <3

    ReplyDelete
  9. Anonymous10/03/2012

    heippa!

    en tiedä tiedätkö paljoakaan salitreenailusta, sillä kieltämättä pakko myöntää että treeniohjelmasi vaikuttaa hieman siltä, että kaipaisi remonttia.
    Tekemällä noin pitkiä sarjoja kuten 30 toiston sarjoja et oikeastaan saavuta muuta kuin ehkä hieman kestävyysvoimaa.
    Yleisimmin salitreeniin suositellaan lyhyitä 6-8 toiston sarjoja suurilla painoilla, niin että juuri ja juuri jaksaa viimeisen tehdä tai sitten 10-15 toiston sarjoja, mutta nekin semmoisilla painoilla että juuri ja juuri jaksaa tehdä viimeisen toiston.
    Treenin tehokkuudesta tai sinun voimatasostasi ei kerro siis se kuinka monta toistoa jaksat tehdä :-) paitsi ehkä tietysti punnerruksissa, mutta esim. juuri pystypunnerruksissa/työnnöissä 30 toistoa on aivan liian pitkä jos haluat saavuttaa konkreettisia tuloksia. Ehkö myös siirtyminen salitreeniin, jossa treenaat vain muutaman lihasryhmän kerrallaan voisi olla tehokkaampi tapa treenailla.

    Toivottavasti en vaikuttanut kärkkäältä tai muuta, mutta suosittelisin pientä remonttia saliohjelmaan niin huomaisit varmasti tuloksiakin nopeammin! Ihanaa treenisyksyä <3

    - Rosa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti vinkeistä :) En kuitenkaan käy salilla kun noin 1-2 viikon välein joten en tee useasti tätä treeniä. Tykkään tehdä pitkiä sarjoja enkä halua mitään kunnon muskeleita ! Siksi tykkään tehdä paljon toistoja ja kuluttaa kaloreita ja saada sykkeet koholle !

      Delete
    2. Anonymous10/04/2012

      Ei sun sitä tarvii pelätä että sulle hirmuset muskelit kasvaa, vaikka treenaisitkin lyhyillä sarjoilla ja painavilla painoilla. Naiset yleensä muutenkin pelkäävät salilla käymistä juuri sen -hirveiden muskeleiden kasvun pelon ohjaamana. Se on kuitenkin yleisesti ottaen turha pelko naisten kohdalla, koska ei naisilla kasva lihakset samalla lailla kuten miehillä. Mutta jokainen tyylillään :) Ihana blogi muuten ja ihania kuvia!

      Delete
    3. Niin no pääsishän sieltä salilta sitten nopeammin myös kotiin :D Ja ei kasva ei, mutta jotenki tykkään tehdä monta kertaa itselle isoilla painoilla ! Kiitos kovasti että tulit kuitenkin kertomaan :) !

      Delete
  10. Anonymous10/03/2012

    älyttömän nätti tossa vikas kuvas!<3 ootko muuten kääntäny sen, ku siinä on hiukset eri puolelta pinnillä ? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi kiitos :-)! Joo oot tarkkasilmäin, käänsin sen eri puolelle ;)

      Delete
  11. Anonymous10/03/2012

    heei, mä haluaisin ruveta käymään salilla ja kuntoilemaan ja nostaa kuntoa. mutta nyt on kunto valehtelematta tosi surkee. voitko pliis tehä semmosen postauksen, missä kerrot, miten kannattas alottaa kuntoileminen? jotain helppoja salitreenejä, ruokavalioita yms? varmasti olis monelle mielunen postaus!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hyvä idea! :) Aika hankala varmaan toteuttaa, mutta kiva että tulit ehdottamaan. Ainakin vinkkejä pystyn kertomaan, mutten ehkä ihan itse treenisuunnitelmaa osaa tehdä, olis kyllä mahtavaa olla kouluttautunut sillein että osaisin :)

      Delete
    2. Anonymous10/15/2012

      no jos semmosen vinkki postauksen voisit edes tehä, niin olis kyllä huippu! :) sitä ootellessa! :)

      Delete
  12. voi ku ihanat hiukset!!<3

    ReplyDelete
  13. Ihanan veikee toi vika kuva :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. khihii mie oon vekkuli :D!

      Delete
  14. Anonymous10/03/2012

    sivuttain makuullaan, jalat koukussa päällekkäin, liikkeen pitäisi tuntua sivuvatsalihaksissa ja jenkkakahvoille kyytiä, toinen käsi sivulle suoraksi sinne puolelle missä jalat on koukussaja toinen niskan taakse,KATSE KOHTI LANTIOTA: 20 kertaa toisto niin ylös kuin vaan pystyy ja alas + 20 kertaa puoliväli-ylös-puoliväli-ylös... (pieniä toistoja, mutta sitäkin tehokkaampia) ja sitten vaan vaihdetaan puolta ja samat hommat !

    < hei sattuisko youtubessa olemaan mahollista videoo liikkeestää koska tekstinymmärtäminen tuntu hankalalta :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo toi on hankala selittää! Tässä on video:
      https://www.youtube.com/watch?v=GdF0IpJq-Mc&feature=related
      ^^ siinä aloitetaan noilla puoliväli yls-puoliväli-ylös eli niillä pienillä, äet sen isomman liikeradan kun katsot hetken kunnes se vaihtaa puolta ja aloittaa niillä!:)

      Delete
  15. Anonymous10/03/2012

    näytät ihan sika lyhyeltä näissä kuvissa D:: ja siis joo tiiän että OOT tosi lyhyt, mutta muissa kuvissa joissa oot yksin ni sua vois melkeen luulla sen 15cm pidemmäks :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niin no yleensä mulla on korkeat kengät jotka saa jalat näyttämään pidemmiltä :) Nyt veli oli ottanut tuon pystypäin kuvan vielä ylhäältä päin niin jalat näyttää super lyhyiltä :D

      Delete
  16. ooot niiin söpö :

    ReplyDelete
  17. Anonymous10/03/2012

    Meinaaks punnerrukset varpailtaa miestenpunnerruksii?

    ReplyDelete
  18. Anonymous10/03/2012

    ihania kuvia sinusta! ja tosta salitreeniohjelmasta sain hyviä vinkkejä omaan treenaamiseen, jonka voisin taas aloittaa pienen tauon jälkeen :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos ! :) Mukava että sait innostusta ja vinkkejä, kivoja treenailuja :) <3

      Delete
  19. Anonymous11/03/2012

    Hei onko mahollista kuluttaa juoksumatolla n. 15min aikana, vauhilla 6.9, 300kcal? Kysyn koska se kuullostaa jotenkii tosi suurelta verrattuna tohon sun treenin loppuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oho. Tosi oudolta kuullostaa että tuolla vauhdilla niin paljon olisit kuluttanut ! yleensä kun teen n. 8,6-11 vauhdilla 15 min aikana niin olen saanut kulumaan n. 170 kcal. Mutta en kyllä osaa sanoa miten sulla juoksumatto näyttää sen verran, enkä osaa väittää vastaankaan tuossa asiassa koska onhan niitä juoksumattojakin varmaan erilaisia :o Sehän on vaan hyvä jos niin paljon saisi kulutettua ;)

      Delete

Hyvä lukija, en julkaise blogissani asiattomia tai liian loukkaavia kommentteja. Tämän myötä kaikkien on mukavampi vierailla blogissa, kiitos :)