8/20/13

treenikuulumiset

Syksy aikataulu ilmestyi liikuntakeskus FunFitille, joten eiköhän munkin ole aika saada treenit taas entiselle mallille. Syksy on mun mielestä aina kuin uuden alku. Etenkin treenaamisen suhteen. Kesäloman jälkeen monet haluavat aloittaa urheilun ja yleensä ryhmäliikuntatunneilla ja salilla on aina ruuhkaa. Mun mielestä tää on ihan mahtava juttu, että useammat innostuvat urheilusta uudestaan syksyn tullessa. Niin on käynyt myös mulle. Tietysti kesälläkin tuli treenattua useasti, mutta päivissä ei ollut minkäänlaista rytmiä ja matkustelin paljon. Nyt olen päättänyt taas alkaa päivittelemään useammin treenijuttuja tänne blogiinkin. Mietin muutaman kerran viitinkö laittaa mun kropasta mitään "treenin tulos" kuvia, mutta miksipä ei. Olen itse sujut kroppani kanssa.
IMG_7762 vk 33:

ma: GRIT strenght
ti: Zumba fitness + sali: hauis, ojentaja, olkapäät, vatsat
ke: lepo
to: lepo
pe: sali: hauis, ojentaja, olkapäät, vatsat
la: lepo
su: LM Body Pump

Ihan kelpo treeniviikko oli takana :) Tykkään tehdä salin puolella käsiä ja vatsoja. En ole elämäni aikana älyttömän monia kertoja lähtenyt treenaamaan erikseen salin puolelle jalkoja, koska olen saanut tethtyä treeniä niille body pumpista, body combat, street tanssi, body step, juoksu, rullaluistelu yms... Mun työt on haitanneet hieman treenailua, koska en millään jaksa pitkän päivän jälkeen muuta kuin mennä nukkumaan ja jos mulla sattuu olemaan aamu vapaana niin nukun yleensä ainakin 10 asti. Treenailen siis yleensä aina, kun sattuu sopivasti vapaa-aikaa.

Lisäksi pyöräilen nykyään oikeastaan kaikkialle, koska mulla ei ole autoa käytössä nyt. Oon huomannu pyöräilynkin erittäin tehokkaaksi. Laskin kahden viikon ajalta mun pyöräilyt. Pyöräilyä kertyi 100 km !!! Mun työmatka on 10km töihin ja takaisin joten matkaa tulee aina hyvin. 10km mulla menee n. 40 minuuttia, joten n. 7 tuntia pyöräilin ja useimmiten aina vastatuuleen, jossa meni enemmän aikaa.

henna 8.8-001 IMG_9314 IMG_7767
Miksi treenaan ?


Tähän kysymykseen löytyy jokaiselta ihmiseltä omanlaisensa vastaus. Toiset haluavat laihduttaa, tavoittelevat kilpailuja tai käyvät vain hyvänmielen takia urheilemassa. Mie kuulun enimmäkseen tuohon viimoisimpaan ryhmään. Tykkään urheilla, koska se tuo mut onnelliseksi. Mä oon ehkä iloisimmillani kun olen tanssimassa zumbaa tai muulla tanssitunnilla. Nautin kun saan tehdä jotain mitä osaan ja saan samalla treenitkin ! Onnistumisen tunne on yksi hienoimmista. Jos mä olen ollut kaksi viikkoa urheilematta ja mietin miksi saatan olla ärtyneempi ja huonolla tuulella, se johtuu etten ole päässyt treenaamaan. Olen oikeasti todennut sen hyvin positiiviseksi asiaksi. Se auttaa, jos on paha mieli. Treenatessa saa keskittyä vain itseensä ja pääsee näkemään tuloksia kovan työn jälkeen. Ei ole ehkä mitään parempaa tunnetta, kuin se, että liikuntatunnin loppuessa hyvä olo valtaa koko kehon ja pääset venyttelemään. Tietysti haluan pysyä hyvässä kunnossa ja mun ihanteena on treeenatut/lihaksikkaat fitness mallit mikä on mun yksi treenauksen syistä. En itse lähtisi kisaamaan tämän mun pituuteni takia ja muutenkaan en halua kilpailla muita vastaan. Saan edetä OMILLA EHDOILLA, se on parasta.


henna 8.8-002Oon huomannu oikean ruokavalion vaikuttavan hyvin lihasten kasvuun ja jaksamiseen treeneissä ! Syön nykyään paljon vitamiineja. Vitamiineja saan erilaisista marjoista ja hedelmistä. Valmistan usein itselleni erilaisia hedelmä jälkiruokia, jotka korvaavat mukavasti herkut. Pihassa meillä on iso vadelmapusikko, josta haen aina tuoreet marjat, nam !

VINKKI: korvaa myslit kauraleseillä tai kaurahiutaleilla. Kaurahiutaleet on terveellisiä ja niissä ei ole sokeria kuin hyyyvin vähän. Kaurahiutaleista saa paljon proteiinia, hiilihydraatteja ja kuituja jotka auttavat jaksamaan. Mun mielestä hiutaleet ja leseet maistuu yhtä hyvältä, kuin myslikin ! :-)

IMG_9240 IMG_9283 IMG_8685 henna 8.8 Treenivaatteet täältä ! Toppia ei ole tällä hetkellä myynnissä.IMG_8842
Aloitin Studio Dance Pitin kanssa yhteistyön vähän aikaa sitten. Olen tästä yhteistyöstä hyvin innoissani. Saa nähdä mitä tuleman pitää ! Kokeilin heidän mtv / street jatkotaso ryhmää viime keväänä ja aijon jatkaa ryhmässä nyt syksyllä. Studio Dance pit järjestää usein esityksiä erilaisissa tapahtumissa. Tämän yllä olevan kuvan otin Mtv/ street jatkotason tanssiesityksestä Veturin liikuntapäiviltä. Olen harrastanut street/hip hop tanssia n. 6 vuotta ja mulla oli hyvin tanssintäyteinen nuoruus. Tanssin taito on yksi ihanimmista lahjoista mitä voi saada ! Joku taisikin tulla kommentoimaan, että tykkäisi tanssijutuistakin. Niitä on tulossa ja lupaan päivitellä tanssikuulumisetkin treenipostauksissa :-)

25 comments:

  1. Anonymous8/20/2013

    eiks kauraleseet turpoo mahassa?:o

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulla ei oo turvonnu kertaakaan ainakaan näkyvästi :-) ja eihän se nyt turpoa pysyvästi ! Oon lukenu erilaisilta terveyssivustoilta pelkkää hyvää kauraleseistä ja niistä saa paljon kuituja :-)

      Delete
  2. Toi on niin totta et treeni saa hyvälle mielelle! Ja tuo energiaa ihan hirveesti, huomaa aina ku jää liikunta vähäseks nii on tosi väsyny ja voimaton olo. Mua vähän pelottaa et miten mun liikuntojen kans käy nyt, ku muutin uuteen kaupunkiin opiskelujen perässä ja monet salit vaikuttaa kovin hintavilta, nyt opiskelijana ku tota rahaa ei kauheesti ylimäärästä ois. Pakko päästä salille, tuun muute hulluks, jos ois pelkkää aerobista lenkkeilyn tai pyöräilyn muodossa! Vaikka lenkkimotivaatioki nous taas ihan huippuun, täältä ku kaikkia portaita ja mäkiä löytyy vihdoinkin :D

    Täytyy myös sanoo, että tykkään sun liikunta jutuista hirmusesti! Motivoivia ja sulla on just ihanan samastuttava ja terve asenne liikuntaa kohtaa! Ja kivan monipuolista luettavaa, koska sun liikunnatki on nii monenlaisia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mie ymmärrän kyllä että toi urheilu juttu opiskelijana harmittaa ! Nyt jos sä et sinne paljao pääse niin kannattaa hommata kotiin joitakin painoja ja tehdä kotona treeniä sekä käydä hyödyntämässä ulkomaastoa :-)! Ihana kun siellä tykätään näistä, motivointi onkin yksi mun tavoitteista näissä postauksissa joten mahtava kuulla !

      Delete
  3. Anonymous8/20/2013

    ihan sika kiva toi uus banneri! :)
    ja tykkään tosipaljon näist sun urheilupostauksista, ehkä just sen takii et sul on tosi hyvä kroppa ja annat inspistä! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos paljon :-)! jeee !

      Delete
  4. Anonymous8/20/2013

    Täytyy sanoa et ihailen sua aina funfitillä ku vedät tunnilla aina niin hyvällä sykkeellä alusta loppuu! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kukas sie olet ? ;D Mutta ihana kiitos :-)

      Delete
  5. Anonymous8/20/2013

    aaa aivan ihana postaus just mun makuun !! mulla olis pari kysymystä sulle kun näytät että oot edennyt tos treenaamisessa ja tuloksiakin on tullut :-) jeps eli siis mistä oot hommannut noi hitsin hienot nike pron treeni shortsit ? ja käytätkö jotain lisäravinteita esim aina treenin päätteeks niinkun proteiini patukoita tai sitä sheikkerin jauhe juomaa tai vaikka ihan maitorahkaa jossa on paljon proteiinia tai jotain vastaavia ? ja vielä että mullakun on toinen jalka murtunut ja kuitenkaan en millään raattis luopua treenaamisesta ja treenaan käsiä painoilla, niin oisko sulla liike ehdotksia olkapäälihasten ojentajien ja hauiksen kasvattamiseen ? :) jututhan mun pitää tehdä istaaltan mutta joka tapauksessa!
    kiitos toooosi paljon jos jaksat vastailla :) keep going sul on ihan mahtava kroppa !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee ihana kun tykätään ja en käyttänyt turhaa kauan aikaa tän tekemiseen !:) Ostin noi shortsit inter sportista. Ja en tällä hetkellä käytän treenin jälkeen yleensä proteiinipitoista ruokaa minkä kanssa on raejuustoa. Lisäksi syön usein banaanin tai juon veljen proteiini valmistetta lihastreenin jälkeen. Lisäksi oon kyllä syönyt gainomaxin proteiinipatukoita ja palautusjuomaa, ovat vaan todella kalliita niin en usein siksi käytä. Mun pitäisi nyt ostaa syksylle oma proteiinijauhe ja shaker pullo ! En vaan tiedä minkälaista pitäisi ostaa, koska en usein käytä mitään palauttavia jauheita mitkä olisi kyllä tosi hyväksi :) Mie kerron täällä kun löydän itselleni sopivan palautusjauheen !

      Hei tosi paljon tsemppiä sulle sen jalan kuntouttamisen kanssa. Mahtava kuulla että treenaat silti vaikka jalka olisikin paketissa :)

      Olkapääliikkeihin vastaankin tuolla alemmassa kommentissa. Hauiksille ihan perus hauiskäännöt käsipainoilla ja tangon kanssa hauiskäännöt, en oikein muita keksi kotona tehtäviksi ! Ojentajille vipunosto käsipainoilla taaksepäin( niin että käsi on melkein kyljessä kiinni ja kyynerpää osoittaa taakse, muista pitää kyynerpää paikoillaan vipunostoa tehdessä) erilaisilla sarjoilla, ojentajapunnerrus sitten kun jalka menee parempaan suuntaan, 5-8 kg kiekko/käsipaino jonka kanssa ojennus niskantaakse (kädet kohti kattoa, kyynerpäät paikallaan ja ajattelet kuin olisi pallo niiden välissä ja ojennat kädet niskan taakse koukkuun niin että ojentajissa pitäisi tuntua ), dipit sängyn tai tuolin reunalta.

      En ole varma saiko näistä selvää, koska liikkeitä on välillä hankala neuvoa kirjoittaen ! Toivottavasti oli jotain apua :)

      Delete
    2. Anonymous8/21/2013

      apua kiitos superpaljon että jaksoit vastata !!! oli todellakin apua :-) kiitos vinkeistä, toivotaa että mullakin tästä olis jotain hyötyä !

      Delete
  6. Ihana uus banneri!! Ja hyvä vinkki tuo kauraleseet myslin korvikkeena, täytyykin kokeilla :)
    http://neverontime1.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos :-) Ja joo kannattaa ehdottomasti kokeilla !

      Delete
  7. Anonymous8/20/2013

    ihanat sortsit mistä hankittu!!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti !!:) Inter sport !

      Delete
  8. oooh! sulla on just hyvä kroppa! voiku itelläki olisi motivaatiota.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heh no kiitos, parantamista löytyy koko ajan :-)!

      Delete
  9. Anonymous8/20/2013

    heippa! hei teetkö mimmosia liikkeitä olkapäille salilla? kyselee vähän avuton. ps olet ihanan pirteä!

    ReplyDelete
    Replies
    1. heippa ja kiitos =)! Olkapäät on kyllä mun lempparit !

      - Pystysoutu: tangon kanssa, 16 kg kahvakuulalla ja alataljasta narun kanssa.
      - Pystytyöntö painoilla tai tangon kanssa,
      - Vipunostot taakse käsipainoilla (takaolkapäille) ja vipunostot sivulle käsipainoilla joko 90 asteen kulmassa tai kädet suorana
      - MAC raise käsipainoilla

      Kannattaa katsoa näihin ohjeita youtubesta :)

      Delete
  10. Anonymous8/20/2013

    Ekaa kertaa kiinnitin huomiota pieniin kirjotusvirheisiin! Oliks sulla kiire tän teossa? :p + kiitos motivoinnista!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tein tän yö 2 maissa ja luin nyt vielä kerran kokonaan läpi ja löysin yhden kirjoitusvirheen :D Ja ei ollut kiire, mulla meni monta tuntia. Ja kiitos vain ! :-)

      Delete
  11. Rakastan näit sun treenipostauksia:)! Saan näist itelleni intoo treenaamisee ja terveellisempää elämää :) Lisää näitä!!

    http://cupcakesanddiamonds-eveliina.blogspot.fi/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihana kuulla että saat motivaatiota :-)! Lisää tulossa !

      Delete
  12. Anonymous8/21/2013

    Oii! Olet ihan tajuttoman fhressin näköinen, oot luonnollisen, esteellisen kaunis <3 :) oot hyvä esimerkki tässä blogimaailmassa että aina ei tarvitse haluta muokata itseään "kauniimmaksi" photoshopin avulla, vaikka tää onkin aika 2013 jossa jokainen muokkaa kuviansa, se johtuu vaan tästä yhteiskunnasta ja ihmisistä, nuorista. :-) olet ihana ja saan intoa omiin treeneihin ! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooooi tässähän ihan punastun noista kaikista kehuista, kiitos super paljon :') ! <3 Ja puhut kyllä asiaa tuosta nykyajasta, harmillista mutta totta...

      Delete

Hyvä lukija, en julkaise blogissani asiattomia tai liian loukkaavia kommentteja. Tämän myötä kaikkien on mukavampi vierailla blogissa, kiitos :)