1/27/14

be active, get sweaty, feel great

Sitä tavoitellaan koko ajan, unelmakroppaa. Mutta saavutetaanko sitä koskaan? Milloin tulisi se piste, kun olisi täysin tyytyväinen? Moni kokee aina olevansa tyytymätön, aina on jotain moitittavaa ja jossain on ylimääräistä.  Mua ehkä vähän ärsyttää, kun fitness on nykyään niin suuri asia joka luo myös mulle paineita. Tuntuu, ettei tavallista kotiruokaakaan voi kohta enään syödä, vaan kaikki pitäisi olla räätälöityä. yritä siinä sitten olla itseensä tyytyväinen, kun aina olisi parannettavaa. Täytyy kuitenkin muistaa, että olet hyvä just noin kun olet. Ei ole olemassa samaa muottia mihin jokaisen kuuluisi muokkaantua.

2014-01-028 IMG_2618 2014-01-025
 
Treenipäiväkirja

vk 3

ma: reisi ja peppu + mtv street dance
Jalkatreeni kulki tosi paljon paremmin, kuin viime viikolla. Huomasi, että jalkoihin oli palannut voimaa. Tanssitunti oli myös aivan huippu! Tykkäsin uusista koreografioista, jotka oli sopivasti haastavia.
ti: Zumba + Pilates
Tän combon, kun vois tehdä joka tiistai. Pilates varsinkin käy koko kroppaan ja etenkin syvät vatsalihakset ja core vahvistuu :) 
ke: lepo
to: kotitreeni vatsoille
En päässyt salille, joten laitoin kotikuntosalin pystyyn! Meiltä löytyy jumppapallo sekä käsipainoja joten yhtä hyvin sai kotona hien pintaan.
pe: selkä
Tarkoitus oli mennä pumppitrimmiin, mutta tulin väärään aikaan salille. Sain kuitenkin hyvän selkätreenin tehtyä. Kokeilin paljon uusia laitteita ja liikkeitä selälle :)
la: lepo
su: LM Body Pump
Uumama! Pitäisi useammin päästä pumppiin :) Varsinkin ojentaja ja askelkyykkykappaleet oli erittäin napakat. 

vk 4

ma: Mtv Street dance
ti: Zumba + Pilates
Liikkeet luonnistu aikaisempaa kertaa paremmin!
ke: LM Body Jam + hauis,ojentaja ja olkapäät
Jami oli taas yhtä mahtava kuin ennenkin, meillä on huippu fiilis tuolla tanssitunnilla. Käsitreeniin olin erittäin tyytyväinen. Huomasin jo selkeitä tuloksia jaksamisen suhteen. Oon saanut käsiin takaisin sitä kadonnutta voimaa. Ojentajapunnerrukset ja dipit meni kevyemmin kuin moneen kuukauteen. Tein myös olkapäille erilaisia liikkeitä kuin yleensä ja sain tuntumaan taas paljon paremmin!
to: reisi ja peppu
pe: lepo
la: lepo
su: lepo
Viikonloppu mulla olikin tiheään töitä joten en olisi kerennyt urheilemaan, kuitenkin hyvä pitää kunnon lepoa treenaamisesta.


2014-01-24 2014-01-026

Suunnitelma ensi viikolle:

Ensi viikolle olisi luultavimmin luvassa käsitreeni, mtv/street dance, jalka ja pepputreeni, selkä, pilates ja body pump :) Yritän urheilla monipuolisesti, oon huomannut sen tehokkaammaksi treenitavaksi mulle!

Minkälaisia treenejä te tykkäätte tehdä? Käyttekö enemmän salilla vai ryhmäliikuntatunneilla? Kenties jotain ulkoliikuntaa? :)

2014-01-031 2014-01-032 2014-01-027

Multa on kysytty paljon, että mitä tavoitteita mulla on, haluanko laihtua vai kenties tähtäänkö kisoihin? 

Onko mulla tavoitteita urheilun suhteen? - On! Haluan kasvattaa kestävyyskuntoani. Jaksaa enemmän toistoja hengästymättä. Eniten parantamisen varaa olisi syömisen suhteen, etenkin säännöllisyydessä. Haluaisin saada lisää ruokatuntemusta erilaisista aineista joita keho tarvitsee.Mä myös rakastan lihaksikasta kroppaa hyvässä maussa. Joten siinä on vielä pientä hiomista omalla kohdalla joka tulee ajan myötä.

Kestävyyskuntoa kohottamalla ei olisi myöskään pahitteeksi saada hieman ylimääräistä rasvaa pois. Veikkaan kyllä, että se tapahtuisi helpoiten jos ei herkuttelisi tai söisi vaaleaa leipää, mutta kyllä niitä herkkupäiviäkin pitää välillä olla!

Fitness-kisat on myös käyny mielessä. Kuitenkin mun pituus ja ajanpuute kumoaa sen. Mutta kuka tietää, jos vielä joku päivä... Mulla ei myöskään ole hajua minkälaisia erilaisia kisoja on olemassa liittyen salilla käymiseen joten se siitä sitten! :-D

En kuitenkaan halua olla ankara itselleni, ja veikkaan, että tää kaikki tulee tapahtumaan ajan myötä :) Mihinkään mulla ei ole kiire, eikä mulla ole selkeitä mittoja ja tavoitteita itselleni! Aika fiilispohjalla mennään tän urheilun kanssa.

IMG_2611 2014-01-030
2014-01-029 IMG_3098

ps. Olenko ainut joka tuntee näyttävänsä parhaimmalta treenivaatteissa? :D Mä viihdyn parhaiten treenivaatteissa ja ne näyttää musta hyvältä, mutta olenko yksin joka ajattelee näin... 

Olisi myös  kiva kuulla, että minkälaisista treenipostauksista tykkäätte? Myös aiheita olisi kiva saada :) Treenivaatepostauksen aion ainakin joku päivä toteuttaa! mutta puhuisinko esimerkiksi motivaatiosta? Treenibiiseistä vai mistä?

50 comments:

  1. Anonymous1/27/2014

    Wou mikä lihaskimppu!! Sulla on ihan mahtava kroppa, jatka samaan malliin! Tää postaus ja treenikuvat instassa huokuu motivaatioo, wau! Ja ai että mite pirteitä treenivaatteita sulla on, ite ku oon jumittunu aika lailla mustaan ja harmaan, turkoosi toppi taitaa olla värikkäin :'D upea mimmi olet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. äää kiitti tooosi paljon :-) Vaikka musta lihaskimppuun on vielä pitkä matka ;D Ihana jos sait näistä motivaatiota :)

      Delete
  2. Vitsi. Noi värikkäät treenipöksyt on ihanat! :) mä käyn ite kolmesti viikossa salilla ja kerran viikossa tanssissa. Aina välillä tekis mieli käydä myös ryhmäliikentatunneilla mut sit tuntuu et en osaa yhdistää esim bodypumpia enää tohon viikkoon kun en tiiä minkä treenipäivän jälkeen siellä kannatais köydä :D tein eilen jalka- ja vatsatreenin ja itseasiassa siinä tehdessä sä kävit mun mielessä ja sain jotenkin motivaatiota susta! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos, ne on myös mun lempparit tällä hetkellä ja ihana jos oot saanu multa motivaatioo, voouu:-) Siepäs liikut myös tosi paljon! Body Pump on välillä hankala yhdistää treeneihin, mutta kun sielä on käynyt useammin niin ei tule pahoja lihassärkyjä seuraaville päiville, joten voi sitten tehdä melkein minkä treenin tahansa :) Kannattaa kokeilla aluksi pumppia sellaisena aikana, että olisi 2 seuraavaa päivää lepoa treeneistä niin jaksaa taas! Ainakin perusteellisen käsitreenin saa pumpista, että voi sitten skipata salin puolella sen :)

      Delete
  3. Vitsi että sulla on kyllä ihanan pirteitä treenivaatteita! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiih kiitos :D! Mä rakastan värikkäitä vaatteita salilla!

      Delete
  4. vau! sun kroppa näyttää ihan sairaan hyvältä! :o
    miten ihmeessä olet saanut noin hyvät pakarat ja reidet?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi kiitti!! :) Mulla on ollut pienestä pitäen vähän pyöreämpi peppu, mutta pääpiirteittäin street tanssin ja muun tanssin ansiosta jossa joustetaan paljon jaloilla. Käyn myös säännöllisesti ryhmäliikuntatunneilla ja teen jalkatreenin nykyään 1-2 viikon välein niin tulee pidettyä sitäkin kuntoa :) Kesäisin juoksen pitkiä lenkkejä. Siinäpä se sitten varmaan onkin!

      Delete
  5. oot ihan mahtava en kestä!

    ReplyDelete
  6. !!! mä näytän mielestäni paljon paremmalta treenivaatteissa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiiät siis tunteen!! :D

      Delete
  7. Härriguuuden toi sun haba! Oh, itellä on vielä noin lihaksikkaaseen vartaloon matkaa vaikka kuinka, mutta just tällästen postausten myötä mäkin saan motivaatioo lähtee sinne salille tai lenkille, ja pusertaa kaikki voimat irti :-) Lisää siis tälläsiä! ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pyrin tekemään näitä useammin <3 :) Ja kiva jos saat motivaatiota näistä kuvista, jeeij!

      Delete
  8. Vähänkö sää oot hyvässä kunnossa, varsinkin tuo haba kuva! Motivaatio ja aika postaus ois kiva ja se ett millä kulet salille kun on talvi . Mua itseä häiritsee se että tuntuu ettei tämän ikäiselle yli 20 vuotias löydy kivoja lajeja, olen kokeillut jo monenlaista. Tuntuu että kun oma laji löytyy siellä joukkueessa on niitä sortajia jotka katsoo nenän vartta pitkin. ÄÄh! Sulla on ihanan hyvä itseluottamus vaikka oletkin erilainen, hyvässä mielessä!

    ReplyDelete
  9. No huhhuh ku naiselt löytyy nätti haukka! Ja muutenki kroppas on aika sairaan jees, jos haluut vaihtaa meikän kaa nii any time haha :D

    ReplyDelete
  10. Anonymous1/27/2014

    oot kyl hyvässä kunnossa! sulla on myös tosi hyvä (ja terve!) asenne treenaamisen suhteen, jatka samaan malliin vaan :)
    ja mulla on kans sama et tunnen olevani parhaimmillani treenikamoissa. :D ne vaan myltäilee kroppaa paremmin kun normivaatteet!

    ReplyDelete
  11. Anonymous1/27/2014

    Herranjumala mikä hauberi! Wau :)

    ReplyDelete
  12. Mahtava kroppa, sain taas hirveen treenimotin päälle! Kiitos :)

    ReplyDelete
  13. Tosi kiva postaus, saa kyllä ihan törkeesti motivaatiota tälläsistä! Ois kiva tietää millanen oli toi sun kotona tehty vatsatreeni, kun itellä tuntuu liikkeet loppuvan kesken ja tuntuu, että toistan päivästä toiseen yhtä ja samaa, niin olis kiva jos löytyis jotain uusia, tehokkaita liikkeitä :) Entä millasia liikkeitä kuuluu sun normi reisi- ja pepputreeniin? Ihanat treenivaatteet muuten, tosi pirteet! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jalkatreenistä ajattelin tehä kuvapostauksen, kiitos ideasta :)! Mä niin rakastan erilaisia treenivaatteita, tulee lisää motivaatiota!

      Delete
  14. Anonymous1/27/2014

    mua ärsyttää ihan hirveesti ku haluisin alkaa käymään salilla tai treenaa jotenkin mun reisiä ja peppua, mutta oon nii tajuttoman laiska etten saa ikinä aikaseks mitään :D! tulee aina semmonen pieni kateus ku kattoo näitä sun treenipostauksia :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suosittelen noita ryhmäliikuntatunteja sulle, jos motivaatiot meinaa olla nollissa salille mentäessä, siellä tulee nimittäin ohjattuna tekemään enemmän :)

      Delete
  15. Anonymous1/27/2014

    Innostavia treeni biisejä itseasiassa yritän parhaillaan löytää, joten niistä jotain listausta ois ihan huippu juttu!

    Sitte olis kiva jos pystyisit tekee jonkun sellaisen postauksen, missä kerrot mitä liikkeitä teet, monta toistoo, millä painoil yms. Voit jaotella vaikka erillisetkin postaukset jaloille, käsille jne. :)

    kauan sulla on mennyt noiden lihasten aikaansaamiseksi aikaa?
    Mitä vinkkejä antaisit naiselle, jonka pitäisi kiinteytyä varsinkin keskivartalosta?

    Oot kyllä upee!! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo voisin treenibiisejä listailla :) Voih, noita tarkempia treeniohjelmia en kovin tykkäisi tänne julkaista, koska en osaa välttämättä oikeita nimityksiä liikkeille ja laitteille. Treenailen myös aika paljon fiilispohjalta, joten joitain toistoja ja liikkeitä saatankin päättää tehdä enemmän, jos siltä tuntuu. Mutta tottakai yleisemmin pystyisin jotain kertomaan. :-) Pitää vähän mietiskellä tuota. Tätä mun kroppaani oon tarkemmin alkanut pikkuhiljaa "muokkaamaan" 9. luokalta lähtien, eli joskus 5 vuotta sitten aloitin.

      Vinkkejä keskivartalon kiinteytymiseen on tottakai iso osa ruokavaliossa, pyrkii vähentämään niitä ylimääräisiä herkkuja. Lisäksi mua ainakin turvottaa, jos oon syönyt paljon hiilareita esim. vaaleaa leipää. Sen lisäksi yrittää aktiivisesti liikkua (lenkkeily, ryhmäliikuntatunnit yms.) Auttaa myös, jos tekee esimerkiksi joka toinen päivä 10-20 min erilaisia vatsa ja selkälihasliikkeitä, joita youtube on täynnä! Keinojahan on monia, niinkuin myös lähtökohtia, mutta nämä kolme asiaa: puhdistaa ruokavaliota, tekee hengästyttävää liikuntaa sekä erilaisten vatsa ja selkälihasten harjoittaminen. Tämä samahan pätee myös muihinkin ruumiinosiin. Yleensä kuitenkin ne kiinteyttämisen tulokset huomaa vatsan alueelta ensimmäisenä.

      Delete
    2. Anonymous1/29/2014

      Kiitos vastauksista! :)

      Delete
  16. Anonymous1/27/2014

    + Treenivaateet on mukavat! :D

    ReplyDelete
  17. Oi vautsi mikä kroppa sulla! ja tollanen kunnon habakin!:D ja voooi että sun treenivaatteet on ihania :)

    ReplyDelete
  18. Anonymous1/27/2014

    vitsit kun oot hyvässä kunnossa !! annat motivaatioo näillä teksteilläs ja kuvistas huomaa tuloksia! :)) naisen painoo ei sais kysyä, mut paljon oot pitkä ja painat ? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti paljon :)! Enköhän mie voi sen kertoa. Oon n. 145cm ja paino vaihtelee vähän yli 40kg. Paino saattaa kuulostaa pieneltä, mutta mun painoindeksi liikkuu siinä yli 19,5 eli aivan normaali mun lyhyyteen nähden :)

      Delete
  19. Anonymous1/27/2014

    oot upee! mul on sama treenivaatteissa, tuntuu että näyttää ja tuntee itsensä niin hyväks ja kauniiks niissä! on myös ihana ostella treeni vaatteita ! sul on huippu blogi!

    ReplyDelete
  20. Anonymous1/27/2014

    mitkä on sun ennätykset kuntoilussa? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tää on aika laaja käsite.. En tiedä mitä tarkoitat. Juoksu, lumilautailu, hauiskäännöt, painot, kisat... ? Lista on loputon :D

      Delete
  21. Vitsi sä oot hyvässä kunnossa! :) Ja ihan mielettömät lihakset käsissä sulla, kasvaa vaan entisestään motivaatio käsitreeniä kohtaan!! Osaatko sanoo onko pumppi vaikuttanu sulla lihaskasvuun, vaikka se on lihaskestävyyttä kehittävää? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti tosi paljon :) Kädet mulla on kyllä todella vahvat olleet pienestä pitäen, kun olin telinevoimistelija. Mun mielestä pumppi on vaikuttanut hyvin paljon mun lihaskavuun vaikka nyt en hetkeen sielä olekkaan käynyt!

      Delete
  22. Anonymous1/27/2014

    Oon niin kateellinen tosta hauiksesta.. itellä on tavoitteena saada lihakset esiin ja nyt alkaa aikaakin pikkuhiljaa kunnon reenille löytyä! Sun postaukset antaa niin paljon motivaatiota että ei uskalla ees jäädä makaamaan sohvalle:D mut siis joo reenivaatteet on kans täällä lempparit! Niissä tulee parhaat puolet hyvin esiin, tuntuu että ei muuta käytäkkään kun reeni vaatteita enää:D

    ReplyDelete
  23. Siul on törkeen hyvä kroppa ! Kateeksi käy ;-) Ja mie ainaki samaistun ton treenivaateasian kannalta, on niin kiva mennä salille hyvissä treenikuteissa, jaksaa jotenkin paljon paremmin jo niiden vaatteiden voimalla ! Haha :D

    ReplyDelete
  24. ihanoin sun treeni intoa, aina kun luen noitä treeni postauksia nii tulee olo et minä kanssa, saat aina mut innostumaan mutta sit se aina jotenki lysähtää kun en oikeen teidä mistä kannattaisi aloittaa kun haluu lihasmassaa ja rasvaa pois, tykkään itekki lihaksikkaasta vartalosta, mut en oikeen tietä mitä kannattaa tehä. noi treeni biisit kiehtois ihan sikana ja sit joku sellai treeni ohjelma, että montako toistoo teet mitäkin liikkeitä ja mitä kaikkea teet, ja olis ihan kiva saada kuvia niistä liikkeistä ja sit vaikka kertoisit että mitä lihaksii ne parantaa :--)

    ReplyDelete
  25. Sulla on upea kroppa ja kaiken lisäks loistava asenne! :) tykkään!

    ReplyDelete
  26. Anonymous1/28/2014

    Huhhhuh taas sun ansiosta saan lissää motivaatiota treenaukseen, nimittän LOOK AT THAT BOOTY ! huhhuh, ja mikä haba ! miten oot moisen saaanu reenattua ?

    ReplyDelete
  27. Sama täällä, että paineet nousee koko ajan!! Ihana sulla on treeni intoa :-) Itelläni ku semmonen kroppa että vähänku lipsuu niin heti näkyy vartolassa, tai sitten vaa kuvittelen :D

    ReplyDelete
  28. Anonymous1/28/2014

    Siistiä nähdä että tällä "uudella" fitness-hössötys-kentällä löytyy kaltaisiasi tyttöjä jotka on fiksuja ja tiedostaa että vaikkei vatsapalikat näy niinkuin fitnessmalleilla voi olla hyvässä tikissä. Muilla on tästä opittavaa !

    T. Sattumalta tänne eksynyt 22 "mies". Olet muuten hirmu lihaksikkaassa kunnossa ottaen huomioon että teet vain pari punttitreeniä viikkoon. Keep going.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiva saada välillä toisen sukupuolen edustajalta kommentti :) Ja hyvä pointti toi sun ensimmäinen lause, samaa mieltä olen. Vaikka punttitreenejä teenkin pari kertaa viikossa ja muutenkin aika satunnaisesti niin kaikki muu liikunta ja monipuolisuus tukee aika hyvin tätä pakettia! :) Kiitos vielä.

      Delete
  29. Anonymous1/28/2014

    Hei, olisi kiva kuulla treeniohjelmista-/suunnitelmistasi, treenimotivaatiopostauksia, treenimusiikki... (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos vinkeistä :)!

      Delete
  30. Anonymous1/29/2014

    Ihanaa ku joku muukin osaa ottaa vielä urheilun rennosti ja nautinnon kannalta eikä vedä överiksi ! :) Liian monet hajottaa kroppaa treenamalla liikaa / liian kovaa ja samalla vielä syömällä liian vähän. Itsekin urheilen monipuolisesti ja aikalailla fiilispohjalta. Tottakai tuloksia on kiva huomata ja ne lisää motivaatiota, mutta ainakin mulle sitä antaa eniten liikunnasta saatu ilo. Uskon, että kaikille löytyy oma hyvä tapa liikkua ja motivaatiokin säilyy pitempään ku ei heti ala tavottelee liikoja. Oot hyvä tsemppari ja esimerkki :)

    -saara

    p.s. ainaki omasta mielestä treenivaatteissa näyttää parhaalta !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olipa sulla ihan samoja fiiliksiä, kuin mulla, tosi kiva kuulla :-) Kiitos kommentista!

      Delete
  31. Pakko tulla sanomaan että sulla on ihania treenivaatteita! Ja tosi pirteitä kuvia, tulin hyvälle mielelle näistä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Inka :) Mä tykkään pukeutua värikkäästi salille ;D

      Delete

Hyvä lukija, en julkaise blogissani asiattomia tai liian loukkaavia kommentteja. Tämän myötä kaikkien on mukavampi vierailla blogissa, kiitos :)