1/13/14

treenikuulumiset: ala- ja ylämäkiä

Missä mennään:

Kuten elämään kuuluu, niin mulla oli loppuvuodesta jyrkkää alamäkeä treenaamisen suhteen. Pimeys masensi mua ja tein paljon töitä. Nukuin aamuisin pitkään ja en saanut oikein mitään aikaiseksi. Loka, marras ja joulukuu mulla meni pelkän tanssin parissa ja kävin vain muutamat kerrat salilla. Podin kovia itsetunnontuskia kun en saanut raahattua itseni urheilemaan, joten pihistin sitten ruuasta. Melkein koko joulukuun olin kipeenä tai puolikuntoisena. Uskaltauduin joulukuun lopussa vaa-alle ja luulin, että olin lihonut enemmän, koska en ollut urheillut. Totuus oli, että paino oli pienin mitä on ollut 3 vuoteen. Se sai mut heräämään. Muutenkin oli uusi vuosi alkamassa ja mä todella halusin palata taas takaisin normaaliin urheilulliseen elämään.

Tällä hetkellä mulla on kovat motivaatiot ja boostit päällä treenaamisen suhteen. Mä haluan saada näkyviä tuloksia sekä nostaa kuntoani entiseen tasoon. Tärkeintä on, että voin taas hyvin. Nyt muutaman viikon ajan olen tuntenut oloni onnelliseksi ja hyvinvoivalta. Oon vihdoin löytänyt aikaa treenaamiselle ja tehnyt kovia treenejä salilla sekä ryhmäliikuntatunneilla. Treenien myötä tunnen taas olevani energisempi, koska pääsen tekemään sitä mistä tykkään sekä hengästyttämään kroppaa. Sali on muutenkin se paikka, missä kokee onnistumisen tunteita, pääsee tyhjentämään pään muusta arjesta ja pääsee kehittämään sitä unelma-minäänsä.


IMG_0781

Pahin paluu treenaamiseen oli se, että voimat olivat jokseenkin kadonneet. Onneksi on lihasmuisti ja pikkuhiljaa tunsin oloni taas voimakkaammiksi ja aloin jo nähdä entisiä tuloksia lihaksissa :) Tottakai menee vielä monta kuukautta, ennenkuin pystyn samoihin tuloksiin painojen kanssa ja lihaskuntoharjoituksissa. Hiljaa hyvä tulee.


Syömiset:

Olen aina syönyt ihan normaalisti, mutta nyt olen alkanut enemmän katsomaan syömisiäni. Herkuttelut yritän jättää minimiin sekä syödä enemmän(loppuvuodesta saatoin syödä 2 kertaa päivässä yms..).  Olen huono juomaan nestemäistä, saatan olla kokonaisen päivän ilman, että tulee janon tunne(ellen ole treenaamassa). Nyt koitan skarpata ja juoda enemmän vettä. Suosin myös hedelmiä, pähkinöitä, terveellisiä jugurttimarjavälipaloja, kananmunaa sekä salaatteja. Asun vielä porukoilla, joten syön aika paljon äidin tekemiä 

kotiruokia. :)

IMG_0781

UUSI FunFit:

Mun kotisali FunFit on remontoitu uuteen uskoon! Hämmästelin kuinka ihana se onkaan nykyään. Nyt mulla on aivan unelma sali jossa käyn :) Salin puolelta löytyy uusia laitteita mm. porraskävelykone jolla saa hyvin viimeisteltyä jalkatreenin. Oon ihan myyty myös näille väreille joita liikuntakeskuksesta löytyy. Sain paljon lisämotivaatiota uudistuksen myötä ja tänne on aina kiva palata! Remppa on vielä kesken, esim tuon fitness-salin lava tulee muuttumaan ja spinningsaliakin taidetaan vielä kunnostaa, joten innolla ootan lopputulosta! 

Onko teistä moni käynyt jo uudessa FunFitissa? Mitä tykkäsit :)?

Tästä pääset liikuntakeskus FunFit:in sivuille !

IMG_0781
IMG_0781
IMG_0781

Viimepäivien treenejä:

pe - 30 min vatsat perusteellisesti + hauis, ojentaja ja olkapäät
Tosi hyvä vatsatreeni ja tuntui koko vatsan alueella seuraavina aamuina. Jäi hyvät fiilikset treenien aloittamisesta.
ma - 30 min aerobista (juoksumatto, stepper, crossari, porraskone) + reisi ja pepputreeni
Olin ensimmäistä kertaa stepperillä ja sai kyllä hyvin tuntumaa reisiin ja peppuun :D 
ke - selkä + LM Body Jam 
En muistanutkaan, että Jamissa voi tulla noin kuuma ja tulla voimattomaksi. Uusi Jami on aivan HUIPPU!! Just mun tyylinen tanssi :)
pe - 40 min crosstrainer + LM Body Pump sekä GRIT strenght vatsatreenit + GRIT strength muutama kappale crossfittiä.
Hikeä pintaan aamuaerobisella crossarilla, huh 313 kaloria! Liityin sen jälkeen salikaverien kanssa tekemään lyhyitä ohjattuja treenejä joiden jälkeen olin aivan loppu.
su - hauis, ojentaja, olkapää + LM Body Jam

Ajattelin, että kirjoittelen vähän fiiliksiä treenien alapuolelle. Oon muistakin blogeista lukenut ja tykkään kovasti, kun vähän kertoo lisää treeneistä. Lisäksi jos en erikseen mainitse niin ennen salia lämmittelen n. 5-20 min.


IMG_0781

Moni lukija kertoi, että tykkää eniten mun treenijutuista, JES <3 Ihana kuulla, että mun urheiluhöpötyksiä luetaan, koska mä olen välillä aikamoinen urheiluhullu.

Ootteko edelleen sitä mieltä, että voin tänne blogiin laittaa treenikuvia sekä kertoa fiiliksiä? Musta on ainakin kiva jos alkaisin viikottain laittamaan treenijuttuja :)

48 comments:

  1. Tykkään sun tälläisista fiilispostauksista! Kirjoittele niitä ihmeessä jatkossakin. Uusi lukija:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei kiitti tosi paljon, teijän mielipiteet on tärkeitä :) Kiva kun löysit mun blogin :)!

      Delete
  2. Anonymous1/13/2014

    Mistä/minkämerkkiset noi sun treenikengät on?:)

    ReplyDelete
  3. Anonymous1/13/2014

    tämmösiä postauksia todellakin lisää ! muutenkin aivan ihana tää sun blogis (: <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouuu kiitos tosi paljon sulle <3

      Delete
  4. Treenijuttuja vaan lisää!! Nää on niin piristäviä ja värikkäitä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiva kuulla kiitos Essi:)! Mie tykkään myös tosi paljon sun treenijutuista!

      Delete
  5. Näitä on tosi kiva lukea eli lisää vaan! :)

    ReplyDelete
  6. Anonymous1/13/2014

    Onks tuolla salilla yleensä paljon porukkaa? :) Ajattelin alottaa saliharrastuksen mut vähän ujostuttaa lähtee pyörimään ja haahuilemaan ekalla kerralla :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iltaisin on tosi paljon porukkaa, mutta aamulla ja päivällä saa olla rauhassa :) Mä tykkään muutenkin tehä treeniä tuolla fitness-salissa yksikseni. Nyt alkuvuodesta muutenkin on salilla käynti kovaa huutoa niin sakkia riittää :D Ja tottakai ensimmäisillä kerroilla tulee haahuiltua salilla, ei sua kukaan pahalla katso, rohkeasti vain tutustumaan :) Oon myös varma, että joku kuntosalin työntekijä voi neuvoa sulle miten laitteita käytetään, niinkuin FunFitillakin.

      Delete
  7. Lisäää tämmöisiä!:) Kerro pari tehovinkkii miten sais helposti treenattua pyllyä ja takareisiä kotona ja ei ihan noin laadukkaalla salilla kuin millä itse käyt?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tässä muutamia liikkeitä joita voi tehdä kotona sekä salilla: http://www.youtube.com/watch?v=mGvzVjuY8SY, http://www.youtube.com/watch?v=A3mgssjD9SI, http://www.youtube.com/watch?v=SSs22cTQ91o, lisäksi jalkaprässi käy hyvin koko jalkoihin. Aerobiset laitteet kuten stepperi sekä crossari on myös hyviä jaloille :) Vähän hankala alkaa neuvomaan tarkemmin, kun vaihtoehtoja on niin paljon :( Mutta toivottavasti nää edes vähän auttoi!

      Delete
  8. Näitä on tosi kiva lukea! Välittyy semmonen pirtee fiilis, ja tulee heti hyvälle tuulelle <: Jatka vaan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihana kiitos sulle <3:)!

      Delete
  9. Anonymous1/13/2014

    Lisää lisää!;)

    ReplyDelete
  10. Anonymous1/13/2014

    Laita ihmeessä näitä treenijuttuja!<3 haluisitko olla mun PT... XD :-/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo mie laitan!!:) Haha voih... en kuitenkaa niin pätevä ole... :D

      Delete
  11. Tääl ilmottautuu kans yks joka on ihan innoissaa Funfitin uusista tiloista! Varsinki noi seinät on ihanan piristävät:) & ehottomasti viikottain treenijuttuja, näit on kiva lukee ja saa itekkii inspistä:-)!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eikös ookkin piristävät:-)! mie tykkään hirmusesti. Kiitos paljon kommentista <3

      Delete
  12. nää treenipostaukset on tosi ihania! :-)

    ReplyDelete
  13. Anonymous1/14/2014

    Nää on tosi kivoja! Joskus ois kiva jos etsisit youtubesta treenivideoita missä voi itse tehdä perässä!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti paljon!:) Joo voisin kyllä etsiä erilaisia treenejä sieltä :)

      Delete
  14. Tosi kiva postaus! : )

    www.terhisuanto.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Treenikuulumiaisa on aina kiva lukea ja etenkin sulta kun sulla on aina paljon inspiroivia kuvia! Ihanat nuo Adidaksen treenihousut muuten!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti paljon kommentista !:) Miekii tykkään noista treenihousuista <3

      Delete
  16. Anonymous1/14/2014

    On ihan huippua lukee sun reeni kuulumisia ja huomata kehitystä!:) ois kiva jos kirjoittelisit myös mitä liikkeitä teet ja millasia toistomääriä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee kiva kuulla :)! En tiiä tuunko kirjottamaan tarkalleen mun treenejä, kun en osaa niiden kaikkien oikeita nimityksiä :D Mutta saa nähdä, tuun varmasti joitain kirjottamaan!

      Delete
  17. Anonymous1/14/2014

    Haluutko tiputtaa painoa (eli laihtua) vai saada lihasta? paljon painat (-: oot tosi hyvässä kunnossa !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kyllä mä voisin hieman ylimääräistä rasvaa laihduttaa :) Lihasta, kiinteyttää ja yleistä kuntoa kumminkin tahdon eniten nostaa :) Painan 40 kg mikä on mun pituudelle normaalipaino.

      Delete
  18. Anonymous1/14/2014

    Heippa! Mie löysin siu blogin vast vähä aikaa sit ja oon kovasti tykänny!:) ihan pakko kysyä että kuinka pitkä oot? Et näytä kovin pitkältä siis en tarkota pahalla mitenkään! Ite oon vaan 150 cm :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heiheii, kiva kun löysit :-)! Mie oon 145 joten joo en ehkä näytä kovin pitkältä :D

      Delete
  19. Anonymous1/15/2014

    Mulla oli sama juttu joulukuussa! olin työharjottelussa minkä ohessa tein töitä, en jaksanut mennä salille ja olin koko ajan väsynyt! Itelläki lähtee boostit nyt päälle, kun loma alkaa!:) tsemit sulle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo toi oli kyllä tosi inhottavaa aikaa, onneks monella on nyt boostit meneillään eikä meinaa kyllä laantuakkaan ;D! tsemit myös sulle!

      Delete
  20. Oon käyny kokeilemas FunFittii jo moneen kertaa ja se on vaa niin ihana paikka, varsinki se värikkyys on ihana :) ja kirjottele sun treenijuttuja, mä ainakin luen! Tsemppiä jatkoon :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voii kiva kuulla :) Kiitos! oonkii sut sielä pariin otteeseen nähny ;)

      Delete
  21. Heeeeeei... Ooksä töissä Veturin Mäkkärissä? Ku mietin et miten oot niin tutun näkönen? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh joo oon mie siel töissä :D!

      Delete
  22. tykkään kanssa eniten sun treenipostauksista! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sper kiva kuulla, toivottavasti tykkäät jatkossakin!:)

      Delete
  23. Anonymous1/16/2014

    Nää treenipostaukset on tosi kivoja ja oot ihan älyttömän kaunis!:) sulla on ihana blogi ja tsemppii sulle! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti tooosi paljon <33 :)

      Delete
  24. Anonymous1/21/2014

    Ootko koskaan aatellu Les Mills ohjaajaks? :) Ja ihana blogi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oon ajatellu, mut siihen se sit onkii jääny :-( Ehkä joku päivä! Kiitti hirmusesti <3

      Delete

Hyvä lukija, en julkaise blogissani asiattomia tai liian loukkaavia kommentteja. Tämän myötä kaikkien on mukavampi vierailla blogissa, kiitos :)