10/20/14

Urheilun kultainen keskitie

Viime treenipostauksesta onkin aikaa, joten on aika korjata tuo asia! Kesä oli mun osalta otollista aikaa urheilulle, koska treenasin eniten yhden fitnessmalli finalistin kanssa ja muitakin tsemppaavia ja motivoituneita treenikavereita löytyi. Lisäksi kävin tosi usein lenkillä ja aloitin porrasjuoksun. Portaita tuli juostua muutaman kerran viikossa ja oli mahtava huomata jokakertainen kehitys. Kohti syksyä mun pihatreenit väheni ja yleensäkkin ei tullut niin usein treenattua, kuin ennen. Säännöllisesti olen treenannut syksyn ajan monipuolisesti n. 2-4 kertaa viikossa.

Mun tämän hetken yleisimpiä treenejä on:

Street/Mtv tanssi (Studio dance Pit) - Tää tanssi on mahtava harrastus ja yleensä mulla on pakaralihakset hellänä tunnin jäljiltä vielä seuraavanakin päivänä. Varmaa on myös, että ilman punaista naamaa kukaan EI lähde tunnilta, eli hiki tulee! Tällä hetkellä meillä on menossa mahtavia sekä haastavia koreografioita, jotka esitetään kokonaisuudessaan jouluna.

Pilates (Liikuntakeskus FunFit) - Mun lempi ryhmäliikunta tunti FunFitilla ehdottomasti. Oon käynyt pilateksessa noin vähän yli vuoden ajan ja oon huomannut hyviä vaikutuksia sekä kehitystä. Pilateksessa tehdään erilaisia vahvistavia liikkeitä kehon oman painon kanssa. Erityisesti paljon vatsalihasliikkeitä syville vatsalihaksille, joissa mulla on muutenkin parannettavaa. Liikkeet käyvät myös selkälihaksiin, lantionpohjanlihaksiin sekä vetreyttää nivusia. Yleensä tunnin lopuksi tehdään syvävenyttelyjä joka avaa kropan jumeja. Kokonaisvaltaisesti tunti on todella tehokas ja samalla rauhoittava tekijä mun työviikon keskellä. 

Suosittelen kokeilemaan FunFitin pilatesta.

Sali (Liikuntakeskus FunFit)

Salilla käyn nykyään 1-2 kertaa viikossa. Välillä voi olla viikko, kun en käy ollenkaan, mutta en kuitenkaan ota siitä stressiä. Salilla käyminen on jäänyt yläasteajoilta tähän päivään pysyväksi harrastukseksi. Puntin jälkeen tulee vaan niin hyvä fiilis ja muutenkin se on paikka joka tuntuu niin tutulta! Tutun lisäksi melkein jokaisella salikerralla tulee kokeiltua uusia tehokkaita liikkeitä. Mä tykkään nykyään käydä salilla enemmän kaverin kanssa, koska sinne tulee silloin lähettyä monestikkin viikossa, kun vain sopii ajan.

Kotitreeni

Mulla on joogamatto ja käsipainot kotona, joten saan täällä kotosalla tehtyä myös yhtä hyvin treenit! On myös monia liikkeitä, joita voi tehdä oman kehon painolla. Kotitreeni on ihan paras tapa aloittaa aamu kuntopiirillä fiilistellen musiikkia, mikäli ei kotia kauemmas haluaisi lähteä.

2014-10-093 2014-10-095 10628577_640940662690376_441731877384550553_n

Olenko löytänyt kultaisen keskitien treenaamiselle? - Ehkä

Tällä hetkellä on vahva sekä hyvä fiilis urheilun suhteen. Mä olen tyytyväinen mun kroppaan ja vähemmälläkin treenillä olen saanut aikaan pikkuhiljaa tuloksia. Oon alkanut ymmärtämään, ettei niistä treeneistä tarvitse ottaa koko ajan stressiä, esim. jos ei kerkeäkkään salille. Mä olen ollut aika kova stressaaja ja päässä soi: "lähe nyt sinne lenkille." Oon kuitenkin saanut hiljennettyä tuota sisäistä ääntä, tottakai sopivassa suhteessa. Välillä tulee treenattua vähemmän ja välillä enemmän, mutta mun kroppa on pysynyt suhtkoht samanlaisena jo pitkän aikaa mikä on musta ihan kiva juttu. Mulla ei ole koskaan ollut älytöntä vihaa itseäni kohtaan ja olen harrastanut vauvasta asti monipuolisesti liikuntaa. Ehkä se monipuolinen liikunta, silloin kun itse haluaa, onkin tän kaiken juju. Pointtina kuitenkin, että mä oon vihdoin tainnut löytää balanssin urheilun suhteen ja olen tosi tyytyväinen, että en enää stressaa liikoja!

Mun mielestä jokaisen kannattaa ajatella välillä positiivisesti omasta kropasta, siitä kasvaa samalla myös itsevarmuus. :)

2014-10-094 Henkilön iraloikala ottama kuva - Mozilla Firefox 19.10.2014 215322.bmp IMG_0057 IMG_0069 IMG_0082  
Olin eräänä aurinkoisena sunnuntaina äidin kanssa Repoveden kansallispuistossa patikoimassa. Päästiin viettämään ihanaa äititytär- laatuaikaa ja ihastelemaan syksyn ruskaa. Patikoitiin juurisia ylä-, sekä alamäkiä, kivuttiin rappusia ja lenkkeiltiin yli 3 tuntia metsässä. En muistanutkaan kuinka rankkaa on kävellä luonnossa, varsinkin, kun reitit oli pelkkää ylä ja alamäkeä! Saatiin samalla raitista ilmaa ja hyvä jalkatreeni. Löytyykö muitakin patikoinnin ystäviä? :) Entä Repovedellä kävijöitä?

2014-10-096
// Se fiilis, kun on istunut seinää vasten 10kg painon kanssa yli 6 minuuttia. Hankala kuvailla miltä ton aikana tuntui, mutta muutamat kirosanat pääs ja puolet ajasta jalat oli jo muusia ja silmät pysyi kiinni. Mulla on kuitenkin luja voitontahto, mähän en hevillä luovuta ennenkuin jalat lähtee alta. Muistan, kun aloittelin ensin 5kg painon kanssa muutaman minuutin pätkiä. Sitä odotellessa, kun pysyn 10minuuttia 10kg painon kanssa, apuva, mutta ehkä joskus ;-) Treenaako moni muukin seinää vasten istumista etureisille? Kyllä muuten polttelee... //

2014-10-097 Henkilön iraloikala ottama kuva - Mozilla Firefox 19.10.2014 215301.bmp

Oletteko muuten huomanneet mun värikkäät treeniasut? Saan treenivaatteista tosi paljon lisää motivaatiota! Pakko myöntää, että rakastan melkein yhtä paljon miettiä treeniasuja, kuin arkiasujakin. Kuvailen jonain valoisena päivän mun treenivaatteet teille, tai no, ainakin osan... 

Jouduin kopsaamaan instagramista joitain kuvia tähän postaukseen, koska mun kännykkä oli poistanut kaikki kuvat päivityksessä, sori siis, koska osa on huonolaatuisia.

Onko jees tälläiset vähän pidemmät ja kattavammat treenipostaukset kuvien kera? 

Mahtavaa treeniviikkoa ja maanantaita toivottelee seepra-tyttö

26 comments:

  1. Anonymous10/20/2014

    Aivan huippu postaus ja vau mikä kroppa! Heti tuli hullu halu lähtee treenaa, kiitos sun! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jes tosi kiva kuulla :-) kivoja treenejä sulle!!

      Delete
  2. Anonymous10/20/2014

    arvaa itkenkö mä sun kropalle ja innolle liikuntaa kohtaan! Tollaset kroppakuvat saa mun itsetunnon ihan nollille, kuulosa hassulta mutta täysin totta se on. Mä tykkään liikkua, mun toiveammatti olis liikunnanopettaja tai joku muu liikuntaan liittyvä. MUTTA mulla ei oo ollenkaan motivaatiota lenkkeillä tai tehdä kotona lihaskuntoa yksin. Kaverit asuu kaukana, joten heidän kanssaan en voi käydä lenkeillä tai tsempata lihaskuntojutuissa. Salikorttiin mulla ei ole rahaa, ja sali tuntuu muutenkin tosi vieraalta ja sellaselta ei mun jutulta.
    Lopetin just mun pitkäaikaisen harrastuksen joukkueen lopettamisen takia ja nyt oon myös ilman harrastusta. Haluaisin aloittaa yleisurheilun, mutta en uskalla aloittaa sitä yksin ja rahakin on esteenä. Mä oon täysin pulassa... kesällä mä vielä tein lihaskuntoa kotona ja olin ihan kivassa kunnossa, mutta nyt on kunto taas romahtanu ja vatsa pömpöttää. Jonka seurauksena oon vielä enemmän surullisempi ja syön enemmän herkkuja, koska 'eihän sillä oo enää mitään väliä, oon jo valmiiksi pullukka'.

    Oikeesti tää postaus sai mut surulliseksi. Se ei ole sun vika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tosi harmittavaa kuulla, jos tää postaus vaikuttaa negatiivisesti :/ Mun oli enemmänkin tarkoitus kertoa miten itellä menee, kun näitä postauksia on tullu niin harvakseen (ehkä just sen takia ettei kukaan loukkaantuisi). Toivoisin, että mun jutut sais aikaan innostusta ja motivaatiota :) Se motivaatio lähtee kyllä ensin itsestä, joten suosittelen että ilmoitat itsesi ensi keväänä johonkin ryhmään, jos motivaatiot yksin urheiluun on kadoksissa, muutenkin loppusyksy voi olla masentavaa aikaa monelle joten uskon ettei sun motivaatiot kauaa ole pois! Mäkin tykkään treenata enemmän seurassa ja silloin tulee helpommin lähettyä. Mutta kaikkea hyvää sulle kuitenkin, kyllä se siitä! :) Voit tottakai tulla vaikka mun blogin facebook sivulla juttelemaan yv, jos jäi kaivertamaan niin autan parhaani mukaan :)

      Delete
  3. Anonymous10/20/2014

    Huippu postaus ja huippu kroppa! Itelläki on motivaatio huipussaan nyt (ihme koska masissyksy) ja haavekroppaa tavoitellaan! Ihana ihana ihana oot! ♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vouu kiitti kovasti... :) Ihana jos motivaatiota löytyy ja jaksat tavoitella omia unelmia! Mahtavia treenejä <3

      Delete
  4. Anonymous10/20/2014

    Kivakiva postauus! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiittikiitti paljon! <:

      Delete
  5. Piristävä postaus + ihania kuvia! Ja seinää vaaten istuminen painon kanssa on tosi jees! Tykkään ja kyllä tosiaankin polttelee :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Jenna, ihana jos tykkäsit :-) Se on kyllä tosi hyvä treeni etureisille... koettelee myös omaa tahdonvoimaa :-D

      Delete
  6. Anonymous10/20/2014

    mistä ostat yleensä sun treenivaatteet?
    Oot kyllä upeessa kunnossa! Voisin mielelläni sun kropan ottaa :))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zalandolta yleensä :) Suosin myös gina tricotin ja hm treenivaatteita!

      Delete
  7. Anonymous10/20/2014

    Kiva postaus ja saan sulta ja sun blogista ihan hirveesti inspiraatioo joten kiitos siitä!:) Ja ihania nuo sun treenivaatteet:) Tää nyt ei liity tähän postaukseen mutta miten oot saanu kasvatettua sun hiukset noin pitkiks ja miten ne on aina niin hyväkuntoset?:) kiitti jos viitsit vastata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti palautteesta, tuli hyvä mieli! :') Mä lupailin tossa vähän aikaa sitten tehdä hiustenhellimis- postauksen, miltä kuulostaa? Kerron sielä tarkemmin mun omista vinkeistä ja miten kuivat hiukset saa taltutettua ja kasvatettua niitä pidemmiksi!

      Delete
  8. Niin kateellinen sun masulle!! :D Mut kiva postaus! :)

    ReplyDelete
  9. Anonymous10/20/2014

    Onneks satuin just tekemään puolen tunnin hiki kotitreenin, nii sain kattoo postauksen hymy huulilla, enkä aatellen, että vitsi ku en menny tänää sinne lenkille! :-) Ihan super ihana masu sulla!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hyvä sie!! :) Mahtavaa jos sait motivaatiota tästä!

      Delete
  10. ei vitsi mikä postaus! tosi ihana ♡ itelläkin treeni-into nousussa ja tää postaus tuli niin oikeesee kohtaan, kiitos :")

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihan super kiva, kiitos sulle kommentista! <3 Pitää varmaan useamminkin tehä näitä :)

      Delete
  11. Ite oon ihan kauhee ressaaja treenien suhteen, mutta tää postaus auttoi hirveesti!!! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mäkin oon yleensä! Hyvä jos auttoi :) Sitä tulee ihan turhaan stressattua monista asioista..

      Delete
  12. Anonymous10/23/2014

    Wow mikä kroppa!! Huima kehitys! Tuli itsellekki motivaatioo reenata :) Harmi vaan ettei pääse tuonne raikkaaseen syysilmaan flunssan takia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos sulle :-) Ja mahtavaa jos sait lisämotivaatiota, nyt syksyllä lisätsempit ei oo pahasta! Parantelet nyt ittes kunnolla, ettei mee pahemmaks. :-)

      Delete
  13. Anonymous10/24/2014

    Millo teet hiusten hoito postauksen? :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yritän saada tehtyä nyt alkuviikosta, nyt on ollu pari viikkoa vapaa-aika hyvin vähissä :(

      Delete

Hyvä lukija, en julkaise blogissani asiattomia tai liian loukkaavia kommentteja. Tämän myötä kaikkien on mukavampi vierailla blogissa, kiitos :)