1/24/15

GYM: ARM EXERCISE TIPS

Heips! Kuvasin viime viikolla salilla mun lempikäsiliikkeitä ja lupasinkin tulla jakamaan mun vinkit tänne blogiin. Mä olen treenannut ahkerasti salilla n. 5 vuotta ja mulle on tullu tutuksi etenkin vapailla painoilla treenaaminen. En käytä, kuin pientä osaa salilaitteista, koska mun raajat ei yksinkertaisesti ylety niissä treenaamaan. En kuitenkaan koe sitä huonoksi asiaksi, koska olen ajan myötä huomannut kuinka paljon pystyykään tekemään vapailla painoilla ja alataljassa!

Yleensä mä jaan treenit eri osiin, enkä treenaa samana päivänä hauista, ojentajaa ja olkapäitä, koska siihen menisi kauan aikaa. Mä suosin esimerkiksi ojentaja/vatsat, selkä/hauis, olkapää/ojentaja yhdistelmiä. Mutta jokainen tekee miten haluaa ja tottakai voi treenata koko kädet samanakin päivänä. Esimerkiksi toistamalla nämä kaikki liikkeet, saat oikein hyvän kokonaisvaltaisen käsitreenin!

Painotan vielä, että en ole mikään täydellinen asiantuntija, joten en tiedä kaikille liikkeille korrektia nimikettä. Keräsin tähän 10 eri liikettä, joita mä suosin. Tosin, mielessä on myös paaaljon muitakin liikkeitä käsille, joten jatkoa on luvassa mikäli tykkäätte!

Kuvakaappaukset
IMG_3638

Noniin let's go! Kuvat on rakeisia, mut älkää välittäkö... 

Liikkeitä voi toistaa kolme kierrosta ja esimerkiksi 6-12 kertaa per kierros, miten itse jaksaa.

IMG_3581 IMG_3580

Ojentajadippi penkillä. Laita jalat toisen penkin päälle (suoraksi tai kuvanmukaisesti). Mitä taaemmas nojaat, sitä rankemmalta tuntuu.

IMG_3615 IMG_3613

Ojentajapunnerrus. Ota lankkuasento polvilleen tai varpaille ja aseta kädet kapealle. Punnertaessa kädet hipovat kylkiä.

2015-01-017

Ojentajadippi kiekolla. Ota 5kg kiekko (yleensä sopiva) käsiin ensimmäisen kuvan mukaisesti kädet suorina. Pudota kiekko hallitusti niskan taakse ja nosta takaisin ylös. Muista puristaa kyynerpäitä toisiaan kohti, jolloin asento ei leviä sivuille, ajattele vaikka kyynerpäiden välissä olevan pallo joka ei saa tippua.

2015-01-012

Dippi alataljassa. Tää on kiva liike, koska selällä voi nojata ja saa paremman tuen. Ota kapea ote kapulasta ja pidä kädet kiinni kyljissä. Dipatessa älä päästä kyynerpäitä ja käsiä heijaamaan eteen tai taakse, liikerata tulee vain ylhäältä alas, jolloin ojentajaan saa mukavan poltteen (tai ei niin mukavan heh;)).

2015-01-014

Vipunosto olkapäille. Nosta kädet n. olkapäiden korkeudelle ja pidä käsissä 90asteen kulma. Mä suosin tässä liikkeessä pientä etunojaa ja tukea jaloista, jolloin on helpompi nostaa isommat käsipainot. Pidä kuitenkin huoli, että työ tehdään vain käsillä.

IMG_3627 IMG_3626

Yhdenkäden hauiskääntö alataljassa, yksi mun lempiliike! Simppeli ja kuvassa näkyykin kaikki olennainen! Kokeilemalla löydät oikean liikeradan. Tää on kiva tehdä käsitreenin lopuksi :-)

IMG_3490 IMG_3493

Ojentajadippi, haha taas... Ota etunoja ja tuki toiselle kädelle. Toiseen käteen lähtöasennoksi 90asteen kulma kyynerpää niin ylös kuin saat ja työnnä käsi taaksepäin suoraksi. Älä laske kyynerpäätä alespäin vasta kun toistojen välissä.

2015-01-013

Pystytyöntö käsipainoilla. Yksi parhaista olkapääliikkeistä, yksinkertainen ja tehokas! Ota painavat käsipainot ja säädä penkki niin, että saat kropalle mukavan tuen, jotta voi keskittyä pelkästään olkapäihin.

IMG_3478 IMG_3480

Penkkipunnerrus kapealla otteella, ojentajalle. Aloita ottamalla kapea ote tangosta ja nosta tanko ylös, mutta laita tanko NAVAN KOHDALLE, eli EI rinnan kohdalle. Laske tankoa navan kohdalla ylhäältä alas(niinkuin kahden seinän välissä) ja aina ylös tultaessa puristat entistä enemmän ojentajia. Keskity koko ajan tekemään työ ojentajilla. Älä päästä tankoa tulemaan normaaliin penkkipunnerrusasentoon missään välissä, vaan pidä se sitkeästi navan kohdalla ja kapeassa otteessa. Muista harjoitella liikerata ensin tyhjällä tangolla.

2015-01-016 2015-01-015

Takaolkapäät alataljassa. Vedä kaksihaaraista narua(niin mikä oli??:-D) kohti otsaa ja kokeile rohkeasti isoa painoa. Mun mielestä paras liike takaolkapäille!

Kyselkää toki lisää liikkeistä, jos jäi epäselväksi. On tottakai vähän hankalampi kirjoittaen kertoa mitä liikkeessä tapahtuu, mutta toivottavasti kuvista saa sen verran selvää. Kuvat nappastiin treenin päätteeksi, joten naamakin on sen näköinen hahah oh my...

Löytyikö uusia liikkeitä? Kokeilitko?

Sitten vielä yksi kysymys: Haluatteko lisää näitä salipostauksia?

38 comments:

  1. Huippu postaus että lisää vaan tämmösiä :--) Ite oon niin huono esimerkiksi juuriki käsilihasten treenauttamisessa, koska ne on ne heikoin kohta mun lihaksistossa ja siksi turhauttaa treenata vaikka sitähän ne lihaksen juuri vaatis :D Niin ehottomasti tulee kokeiluun nämä liikkeet, että kiitos paljon hyvistä vinkeistä!
    Voisitko tehä saman tyylistä postausta vatsalihaksiin ja pakaroihin koskien ? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heippa, kiitti kommentista ja huippua jos aiot kokeilla näitä :-) Funfitilla taidat myös käydä niin sun on vielä helpompi hahmottaa nää liikkeet ;-)! Kyllä ehdottomasti voisin tehdä näitä postauksia lisää, koska mielessä on paljon liikkeitä ja saisi vähän vaihtelua blogiin!

      Delete
  2. Joo lisää salipostauksia!

    ReplyDelete
  3. Anonymous1/24/2015

    vatsalihasliike postaus/video, salilta ei löydy kun pari laitetta vatsoille niin siinä matolla välillä lyö ihan tyhjää että mitäs nyt tekis, nii ois tosi kiva! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo se vois olla kyllä hyvä idea, kiitti vinkistä :) Mä toteutan sen mahd. pian!

      Delete
  4. Anonymous1/24/2015

    Oi lisää sali- ja treenipostauksia! :) Niin kuinka pitkä muuten olet? :) Mullakaan ei aina yllä kaikki raajat noissa laitteissa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saamanne pitää! :-) Mä oon 142cm, varmaankin, ainakin viimeksi kun pari vuotta sitten mittasin!

      Delete
  5. Kaksihaaraista narua XDDDDDDDDDD Ihan kauheeta.. :DD Mutta siis... Tosi hyvä postaus ja hyvin selventävät kuvat! Millä painoilla sää yleensä teet pystytyöntöä jos miettii 10 toiston sarjaa vaikka? Pakko sanoa, että oot kyllä hyvässä kunnossa ja en tiiä miksen aiemmin oikein oo huomannu sitä! :D Mutta ei sitä normi vaatteissa yleensä huomaakaan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha äläs nyt kuule :----D Hei kiitti ja mukava jos kuvatkin oli onnistuneista :) Kyllä yleiskunnon näkee perusvaatteiden kanssa, mutta treenivaatteet päällä voin näyttää aika erilaiselta, koska oon pukeutumisissa aika mukavuudenhaluinen!

      Pystytyönnön painot riippuu siitä missä vaiheessa treeniä teen liikkeen, yleensä oon jo jonkunverran rääkänny olkapäitä joten painot on 6-9 kg :)

      Delete
  6. Kiva postaus, pitää kokeilla muutamaa uutta mitkä löytyi :) ehdottomasti lisää salipostauksia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti kovasti ja toivottavasti löytyy uusia lempiliikkeitä :-)!

      Delete
  7. Anonymous1/24/2015

    olipa kiva ja hyödyllinen postaus! pitää koittaa tota vikan kuvan liikettä heti seuraaval kerral, oonkin yrittäny ettii hyvii liikkeitä takaolkapäille. ja juu ehdottomasti lisää salipostauksia, niinkuin ylempänä mainittiinkin ni ois kiva saada samanmoin setti vaik pakara- ja keskivartalotreenistä :) tykkään kyllä niin tästä sun blogista!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eii vitsit kiitti hurjasti kommentista :) Toi viimoinen liike on ihan ykkönen, toivottavasti säkin tykkäsit! kiitos myös vinkeistä, kuten yllä jo mainitsin niin pitää kyllä toteuttaa, kun tästäkin postauksesta tykättiin, huippua!

      Delete
  8. Anonymous1/24/2015

    Hyvii vinkkei 👍 laitteiden ja liikkeiden nimet vaa vissii vähä hukassa 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti :-) Joo no mulla ei oo ikiin ollu pt yms joka olisi kertonut, itse ja muiden saliharrastajien kanssa oon tehny! Mut tuskimpa noissa monessa nimessä mitään väärää, asia toivottavasti ymmärretään :-)

      Delete
  9. Anonymous1/24/2015

    ei todellakaan haittaa vaikka ois laitteiden nimet vähän väärin, ihan ymmärretävää tekstiä.. kiitos oli odottamisen arvoinen postaus! :) lisää tämmösiä :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tosi kiva kuulla :-) kiitti paaaljon!!

      Delete
  10. Anonymous1/24/2015

    ehdottomasti lisää :)

    ReplyDelete
  11. Monet oli tuttuja ja omia lemppareita näistä mut muuta uus liike löytyi vielä! :) Kiitos, pitää heti ylihuomenna salilla testata. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toivottavasti tykkäsit ! ;-)

      Delete
  12. Tää oli iha loistopostaus! Toivoisin että tekisit myös keskivartalo- ja jalkatreeni postauksen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee hyvä että tykkäsit :-)! Mä voisin toteuttaa niitä seuraavaksi kun saan kaverin salille!

      Delete
  13. Mä haluan tietää mistä sun trikoot on? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne on Niken, ostin inter sportista :)

      Delete
  14. Tosi hyvä postaus=) Teen ite aikalailla samoja liikkeitä salilla! Vapailla painoilla on mukavampi tehä muutenki ku laitteissa. Lemppariliike on tuo pystytyöntö käsipainoilla ;D Saa aina olkapäät tulille ihan kunnolla!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti =) Kiva että löytyy samoja luottoliikkeitä! Mukavia treenejä sulle :)

      Delete
  15. Anonymous1/27/2015

    Heippa! Täällä uusi lukija, joka eksyi blogiisi tänään ensimmäistä kertaa, ja joka on viipynyt täälä jo useita tunteja vanhoja postauksia lukien! Aivan ihana blogi :) erityisesti tämä postaus oli mieleeni, sillä aloitin käymään salilla ahkerammin, mutta käsiin en saa näkyviä tuloksia aikaan:/ Silmiini ei sattunut postausta koskien mennyttä inttileski aikaa. Täällä olisi yksi sellainen, joten olisi todella kiva jos voisit kirjoitella postauksen elämästä inttileskenä! Hyviä ja huonoja puolia, omia kokemuksia ja fiiliksiä!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helloou ja mahtavaa että löysit tänne mun blogiin ja apua ootko lukenu niin kauan!! Ihana :-D! Kirjoitinkin tuohon alemmas vastauksen littyen tuohon inttileski aiheeseen >

      Delete
  16. Anonymous1/27/2015

    Olisiko mahdollista saada postausta koskien mennyttä inttileskiaikaa?:) omia ajatuksia ja fiiliksiä siitä!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se on mun inttileski aika kesti vain puoli vuotta ja kirjoittelin sitä aikana jonkun verran blogiin pieniä juttuja koskien armeijaa... Mulla ei oikein ole postauksen verran ideoita ja ajatuksia siitä ajasta. Se meni meillä tosi hyvin ja nopeasti :-) Mutta pistän korvan taakse, että siitä oltaisiin kiinostuneita!

      Delete
  17. Anonymous1/27/2015

    Ihana ihana, kiitos tästä postauksesta! Tämä postaus oli napakymppi, sillä minulla on ongelmia juurikin yksinkertaisten mutta tehokaiden käsiliikkeiden kanssa! Sinulta otan mielelläni treenivinkkejä vastaan, joten salipostaukset ovat enemmän kuin toivottuja :) päivittäisestä ruuastasi olisi kiva kuulla :> oot kyllä tikissä ja näytät upeelta, wautsi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei kiitti paljon!! :') Kiva että tästä oli sulle hyötyä ja kiinnostusta... Mä voisin tehdä kyllä useammin postauksia liittyen urheiluun yms. Tuo ruoka-aihekin voisi olla mielenkiintoinen! Kiitos vinkeistä :)

      Delete
  18. Ohhhh mistä oot noi niken tennari lenkkarit ostanu !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noi on ihan niken omilta sivuilta tilattu! :)

      Delete
  19. Anonymous1/31/2015

    Tää oli kivasti toteutettu ja hyödyllinen postaus! Kiitos tästä :))

    ReplyDelete
  20. Nicely written-Great gym tips.Thanks for sharing it with us.Please also visit my mens gym clothes page and let me know what you think.

    ReplyDelete

Hyvä lukija, en julkaise blogissani asiattomia tai liian loukkaavia kommentteja. Tämän myötä kaikkien on mukavampi vierailla blogissa, kiitos :)